Case study:

Licht jouw mooiste project uit

En zet je klant en werknemer(s) tegelijkertijd in het zonnetje.

Een case study is een artikel waarin je laat zien hoe jouw bedrijf een bepaald probleem heeft opgelost voor een klant. Zo’n artikel is dé manier om potentiële klanten te overtuigen (social proof). Bovendien zet je tegelijkertijd je klant en werknemer(s) in het zonnetje:

  • Je laat je klant vertellen hoe goed je bent (en dat komt veel sterker over!).

  • Je geeft je potentiële klant een concreet voorbeeld hoe je een andere klant - die met hetzelfde probleem zat - hebt geholpen.

  • Je zet je klant in de schijnwerpers (die vindt dat vaak hartstikke leuk);

  • Het is een mooie manier om werknemers die bij het project betrokken te waren in het zonnetje te zetten.

  • Je hebt mooie content om mee te pronken op je social media kanalen.

Denk je nu: “Ja da’s leuk, maar ik heb het veel te druk / geen zin / het talent niet om zo’n case study te schrijven?”

Laat mij je helpen!

Hoe ik voor je aan de slag ga:

  1. Jij vraagt de klant hij/zij het goed vindt dat er een casus wordt gemaakt en dan ik daarover contact met hem opneem (nog nooit meegemaakt dat iemand dat niet wil).

  2. Ik spreek met de klant een kort interview af;

  3. Ik schrijf het interview uit in een mooie casus van 600 tot 800 woorden in Google docs;

  4. Ik stem met de klant af of hij/zij akkoord is en pas aan waar nodig;

  5. Ik vraag de klant om een profielfoto zodat je die bij de casus/testimonial kan plaatsen;

  6. Zodra het akkoord is stuur ik het naar jou en kan het online geplaatst worden.

  7. Heb je nog op- of aanmerkingen? Dan pas ik het document op basis daarvan aan (1 revisieronde inbegrepen).

    Het enige dat jij dus hoeft te doen, is de klant vragen of hij/zij hieraan mee wil werken. Simpel, toch?

Een voorbeeld van een case study…

Schermafbeelding 2019-07-11 om 14.25.15.png

Een voorbeeld van een case study die ik eerder schreef voor online marketing bureau Marbles Marketing vind je hier:

8-10 B2B leads per maand voor high-end fitness product >>

 
 

Wat mijn klanten hierover zeggen…

Ik loop hier te verkondigen hoe belangrijk social proof is, dus ik kan zelf natuurlijk niet achterblijven ;). Bij deze: wat anderen over mijn teksten zeiden:

Super artikel! Hier ben ik echt ontzettend blij mee, top!!!
— Marc Cornelius - eigenaar Marbles Marketing
 
Topwerk!
— Peter van der Steege - eigenaar Fitbrand

Jouw investering:

€350 euro ex. BTW

Iets voor jou? Heb je een mooi project wat je graag zou willen uitlichten en waar je mijn hulp goed bij kunt gebruiken?

Stuur me even een mailtje op annerieke@fempresa.nl. Ik hoor graag van je!