[WEBINARS] Hoe ik in december 2018 21 e-books verkocht

Afgelopen december verkocht ik via mijn website vatopwijn.com 21 ebooks van zo’n 29 tot 39 euro per stuk. En hoewel ik hier ontzettend blij mee ben, zeg ik dit niet omdat ik mezelf even lekker op de borst wil kloppen. Want dit is natuurlijk nog geen vetpot.

Ik zeg dit omdat ik concrete resultaten wil delen. Vaak zien we namelijk alleen échte resultaten (100k omzet, six figure launches!) van ondernemers die al veel langer bezig zijn en een heel groot bereik hebben. En dat vind ik soms inspirerend, maar soms ook heel intimiderend.

Vandaar dat ik een paar dagen geleden dacht: laat ik mijn eigen resultaten eens laten zien! Het is als beginnende ondernemer of blogger juist interessant om te zien wat er mogelijk is met een relatief nieuwe website. En dus bedacht ik me dat ik weer eens een aantal webinars ga geven. (Wel even wennen hoor, het gevoel dat je een half uur / drie kwartier tegen jezelf zit te praten ;)).

Mijn idee is dat ik verschillende webinars ga geven over de verschillende fasen:

  • Het opbouwen van je mailinglijst

  • Het maken van je e-book

  • Het verkopen van je e-book

Afgelopen dinsdag 16 januari gaf ik mijn eerste webinar in die reeks: hoe mijn mailinglijst groeide tot 280 abonnees. Dat ik die 21 ebooks kon verkopen had ik namelijk vooral te danken aan de kwaliteit (en niet zozeer de kwantiteit) van mijn mailinglijst.

Ik kreeg hele toffe reacties na afloop van het webinar:

“Gaaf, al je tips. Ben meteen op semrush Ad slag gegaan:-)
Is weer een hele andere manier van benaderen.Vond het echt heel interessant!"

"Vanmiddag je webinar gevolgd en complimenten, dit deed je heel erg leuk en vooral "erg jezelf" en "vanuit de klant gedacht"."

En daar word ik dus weer blij van :).

Vandaar dat donderdag 17 januari om 14.00 uur het tweede webinar in de reeks op de planning staat. 

Het onderwerp is 'Hoe ik de afgelopen maand 21 ebooks verkocht'. In dit webinar vertel ik stap voor stap:

  • Hoe ik mijn e-book maakte (welke programma's ik gebruikte, in welk format ik het e-book aanbood)

  • Hoe ik mijn landingspagina maakte

  • Via welke kanalen ik de e-books promootte en met welke content (welke e-mails schreef ik, hoe gebruikte ik social media, etc.). 

  • Wat minder goed werkte en wat ik de volgende keer anders zou doen.

Het webinar duurt ongeveer weer zo'n 30 tot 45 minuten. En de chat is beschikbaar om al je vragen te stellen :).

Dus nog even een resumé:

Onderwerp: Hoe ik de afgelopen maand 21 ebooks verkocht
Datum: donderdag 17 januari
Tijd: 14.00 uur

Wil je er bij zijn? Leuk!

Je meldt je hier eenvoudig aan >>

Links:

I'm back. En dus geef ik 5 gratis website checks weg...

Het is een tijdje geleden dat je wat van me hebt gehoord. Ik vind dat ik je daarom een kleine uitleg verschuldigd ben.

De laatste tijd was ik namelijk even afwezig omdat ik op zoek was naar mijn passie. Ik wilde iets doen waar ik van hoofd tot teen blij van werd. Nou lieve mensen, ik kan je inmiddels vertellen dat als je nu nog niet weet wat je passie is, dat je daar ook niet achterkomt met een zoektocht. Het heeft mij vooral heel veel tijd, een cursus en een ‘op-zoek-naar-jezelf’-vakantie naar Bali (nee grapje, die was gewoon heel erg fijn) gekost om tot dat inzicht te komen.

Maar gelukkig is het allemaal niet helemaal voor niets geweest. Want wat ik onder andere door die cursus wél weet is dat ik (online) ondernemen gewoon ontzettend leuk vind. En dat ik verschillende - noem het passies - heb. De vrijheid en de afwisseling die daarbij komt kijken, dáár word ik blij van. Oh, en het contact met mensen. Ik weet inmiddels namelijk ook dat ik niet 5 dagen lang in mijn eentje blogartikelen en e-mails kan zitten schrijven, dan word ik gek. Ik wil graag mensen helpen. Vandaar dat ik weer met volle bak met FEMPRESA aan de slag ben en tegelijkertijd aan mijn wijnwebsite Vat op Wijn verder heb gebouwd. De ideale combi, want: op FEMPRESA help ik dienstverlenende ondernemers met het maken en verbeteren van hun website en online marketing, en op Vat op Wijn kan ik al die online marketing acties testen én mijn liefde voor wijn verder verspreiden.

En zo is het allemaal weer op z’n pootjes terechtgekomen. Ach ja, zo heeft iedereen vast wel eens een periode waarin we even op zoek zijn.

Maar goed, nu over naar het belangrijke gedeelte. Want wie zichzelf weer heeft gevonden trakteert natuurlijk ;)…

Daarom geef ik 5 gratis Website Checks ter waarde van 295 euro (incl. BTW) weg!

De Website Check heb ik in het leven geroepen omdat ik merkte dat veel ondernemers het idee hebben dat hun website niet écht lekker werkt. Ze hebben alleen geen idee wat ze moeten aanpassen. Omdat ze er al te vaak naar gekeken hebben, bijvoorbeeld.

Hoe het werkt?

Aan de hand van jouw ideale klant en doelen keer ik je website helemaal binnenstebuiten. Ik maak vervolgens een lijst met concrete actiepunten om je website te verbeteren. Logisch gestructureerd en geprioriteerd, zodat je stap voor stap kunt beginnen met het verbeteren van de punten die het meeste impact hebben.

Ik hou niet van te veel poespas, een website moet gewoon simpel en duidelijk zijn. Vaak kom je met een kleine aanpassing in de structuur en de layout van een paar pagina's al een heel eind. Geen zin / tijd / geduld om zelf aan de slag te gaan met die actiepunten? Dan kan ik je helpen óf ik link je aan specialisten in mijn netwerk.

Zo’n website check is perfect voor jou als je:

  • niet helemaal tevreden bent met hoe je website eruit ziet;

  • twijfelt of de boodschap op je website wel goed overkomt;

  • niet tevreden bent met de resultaten van de website;

  • het fijn vindt als iemand anders een keer een blik op je website werpt (omdat je dat zelf al zo vaak hebt gedaan dat je het niet meer ziet :));

  • op zoek bent naar een snelle en toch effectieve manier om je website te verbeteren.

Meer informatie over de website check vind je hier.

Manon Toma   Personal Brand Strateeg & Brand Designer  www.manontoma.nl

Manon Toma

Personal Brand Strateeg & Brand Designer
www.manontoma.nl

Wat anderen erover zeggen

Zo’n website check deed ik onder andere voor Manon Toma van www.manontoma.nl.

Haar reactie:

“Ik krijg regelmatig te horen dat mijn website duidelijk is en prettig navigeert. Ook de vindbaarheid is sterk verbeterd sinds ik met Annerieke heb samengewerkt.”

Wil je zo’n website check winnen?

Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is mij vóór volgende week woensdag 5 december een mail te sturen (naar annerieke@fempresa.nl) waarin je de volgende vragen beantwoordt:

  • Wat is de URL van je website?

  • Hoe ziet je ideale klant eruit?

  • Wat is het belangrijkste doel van je website?

Op 5 december maak ik bekend wie de winnaars zijn. Zie het als je Sinterklaascadeau :). Hoor graag van je!